Fairlo Personskydd erbjuder unikt skydd mot bedrägeri, identitetsstöld och hackers.
Vår nya tjänst Fairlo Personskydd erbjuder ett oslagbart skydd mot bedrägeri, identitetsstöld och hackers. Tjänsten övervakar alla dina digitala fotspår – från e-post och betalningar till pass och mycket mer – och ser till att du alltid ligger steget före hoten.
Förutom bevakningstjänster ingår även ett supportnummer och en försäkring som täcker upp till 1 350 000 kr i juridisk assistans och 135 000 kr i ekonomiska förluster, samt kraftfull kreditbevakning – bland många andra värdefulla funktioner.
- Försäkring samarbete med Trygg-Hansa som skyddar mot förlust, juridisk hjälp (upp till 1,34 mkr), ID-stöld, SIM-kortsintrång, köp, onlinetrakasserier och psykologstöd.
- Supportnummer och andra användbara funktioner som till exempel kreditspärr som förhindrar obehöriga kreditansökningar.
- Realtidsövervakning av e-post, telefon, betalkort, kreditinformation, myndighetsdata, pass, ID-kort, körkort och mer.
- Powered by Defentry, en marknadsledare tjänst för identifiera, förebygga och hantera identitetsstöld och cyberbedrägeri. Fairlo Personskydd täcker hela Defentrys tjänsteutbud.
Endast 149 kr/mån
Avsluta när du vill
Du behöver ha ett aktivt konto hos Fairlo
FAQ
Jag har fått en varning, vad ska jag göra?
Det kan kännas skrämmande att få en varning, men oftast betyder det inte att du är i omedelbar fara.
Till exempel kan en varning utlösas när det sker förändringar i din kreditupplysning, när du får en ny adress eller om din information läckt ut på nätet. Följ instruktionerna i mejlet eller sms:et och logga in på tjänsten. Där får du mer information om varningen och instruktioner kring hur du ska agera. När du har genomfört åtgärderna kan du stänga varningen.
Om du har blivit utsatt för bedrägeri, ring hjälplinjen direkt på 010–219 12 19: Skadeärenden: vardagar 9–15 och Övrig kundservice vardagar 8–19, helger 9–17.
Vem kontaktar jag om jag behöver hjälp?
Om du har blivit utsatt för bedrägeri eller misstänker identitetsstöld, ring hjälplinjen direkt på 010–219 12 19: Skadeärenden: vardagar 9–15 och Övrig kundservice vardagar 8–19, helger 9–17.
För övriga ärenden kan du svara på vilket mejl som helst från Fairlo Personskydd, använda livechatten eller boka ett samtal med kundservice via denna sida: https://fairlo.se/contact
När blir jag debiterad?
Du blir debiterad den 25:e varje månad, vilket täcker tillgången till Fairlo Personskydd för samma kalendermånad. Betalningen sker via autogiro den dagen, eller dagen innan om det är helgdag eller helg.
Om betalningen misslyckas kommer ytterligare försök att göras, och du kan förlora tillgången till Fairlo Personskydd om betalningen inte genomförs.
Hur avslutar jag?
Du kan avsluta när som helst genom att logga in på Mina Sidor och gå till Min Profil i menyn. Där kan du avsluta ditt avtal med Fairlo Personskydd.
Du förlorar tillgången vid månadens slut, men behöver fortfarande betala för den månaden den 25:e.
Till exempel, om du avslutar den 7:e i månaden, sker din sista betalning den 25:e och du förlorar tillgången sista dagen i samma månad.